torsdag 7 augusti 2008

Min favoritmacka

Ett antal gånger har jag av olika personer fått frågan vilken som är mitt favoritpålägg på bröd, och varje gång har jag svarat samma sak, så det är väl på tiden att jag presenterar det även här i bloggen.
(Och nej, det är faktiskt inte min hummus, även om den givetvis kommer på andra plats.)

Använd knäckebröd (gärna dinkelknäcke) eller mörkt rågbröd. Bred mosad avocado på brödet och lägg på finstrimlad salladslök, skivade tomater, havssalt, strimlad basilika samt kokt, kall och skivad färskpotatis. Eventuellt några droppar olivolja på tomaterna.
Det är lämpligt att använda körsbärstomater, eller fasta tomater med liten andel saft och kärnor, så det inte blir kladdigt.
Allra godast blir det givetvis med helt nyplockade, solvarma tomater och basilikablad!

2 kommentarer:

  1. Intressant att se vad andra knäckebröd-lovers har för favoritpålägg :D

    SvaraRadera

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin